Morele leiders leren door vragen en dialogen
Onze methode komt voort uit lessen over technologie en ethiek met studenten en professionals. De (digitale) marketeers van de toekomst en begrijpen goed welke ethische kwesties technologie met zich meebrengt. Barbara Grosz, Higgins Research professor aan Harvard (Pazzanese, 2020) zegt: “What we need is for enough students to learn to use ethical thinking during design to make a difference in the world’.
We werken vanuit het moreel waardenkompas. Om daar te komen, maken we mensen bewust van wat er op dit moment speelt op gebied van ethiek en technologie. En waarom het belangrijk is en welke mogelijkheden tot leiderschap wij hierin zien.
Online publicaties over moreel leiderschap
Artikel over moreel leiderschap en moreel waardenkompas op marketingfacts:
- Moreel marketing leider bén je bewust en geéft je impact
- De maatschappij kies jij
- Een sterk merk heeft een breed gedragen moraal
- Zo haal jij je goede voornemens, en je stakeholders ook
- Volger of leider? Hier is het antwoord
Boek- en andere offline publicaties over moreel leiderschap
- Hot Topic 4: Moreel Marketing Leider(schap), p. 313 – 328. Alma, A. & Nijhuis, N. Marketingfacts Jaarboek 2021 – 2022, Marketingfacts B.V.
- Hot Topic 4: Moreel Marketing Waardenkompas, p. 419 – 442. Alma, A. & Nijhuis, N. Marketingfacts Jaarboek 2022 – 2023, Marketingfacts B.V.
Workshops en presentaties over moreel leider en moreel leiderschap
- Moreel Leiderschap in Marketing. Presentatie op NIMA Marketing Day 2021.
- Moreel Leiderschap in Marketing. Workshop voor NIMA en Hogeschool Windesheim.